Bon dia - de eerste week

8 september 2021 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Hoi allemaal!

Zojuist is mijn eerste week op het eiland alweer voorbij en wat een week was dat. Ontzettend leuk, dat zeker en heel veel indrukken vooral.

Het begon eigenlijk al vanaf het moment dat we aankwamen op Curaçao. Wij werden opgehaald door onze stagebegeleiders en als verrassing gingen wij eerst een biertje met ze drinken, om vervolgens naar de kazerne te worden gebracht. Het was al laat op de avond en na een korte rondleiding gingen we toen gelijk naar onze kamers.

Ik slaap samen met Jennifer op de kamer (we doen ook dezelfde studie) dus dat is ontzettend gezellig. Op de kazerne krijgen we iedere dag ontbijt, lunch en diner dus dat is perfect. De eerste dag zijn we na het ontbijt meteen begonnen met de rondleiding en voorstellen (inrouleren) en aangezien de kazerne en alle gebouwen en ruimtes daaromheen nogal groot zijn, hebben we voldoende handjes kunnen schudden. Al die namen zal ik voorlopig nog niet onthouden, maar dat heeft tijd nodig. Ed (mijn stagebegeleider) wil gelijk al alles voor ons regelen, dus waarschijnlijk mogen we een keer mee varen met een groot schip, een helikopter vlucht maken en nog genoeg andere leuke dingen die op ons pad mogen komen! Maar goed, na de hele dag rondleidingen te hebben gehad zijn we in de middag naar Willemstad gereden en hebben we daar met andere studenten lekker een drankje gedaan.

Toen we maandag aankwamen was het erg rustig op de kazerne, omdat de militairen nog in Bonaire zaten. Dinsdagmiddag kwamen zij terug van een week training op Bonaire dus voor ons was dat natuurlijk erg gezellig ;)! Iedereen is hier namelijk super aardig en er zijn altijd wel mensen die buiten zitten om een drankje te doen. Als training voor elk peloton moeten zij 6 km rennen naar fort Nassau. Dat ligt hier op een bergje en is steeds dalen en stijgen om het fort te bereiken. Ik had al van Ed gehoord dat dat leuk was om te doen, dus ik dacht ik vraag gewoon of ik mee kon gaan. Ik werd meteen met grote ogen aangekeken en iedereen dacht dat ik dat niet zou kunnen. Nou ik heb ze het tegendeel bewezen en ik ben de volgende dag toch meegegaan met al die gasten. Ze waren toch wel onder de indruk, omdat ook veel jongens dat niet kunnen (ik zei toch dat ik het kon ;)).

Donderdagmiddag hadden onze stagebegeleiders een borrel georganiseerd voor alle stagiaires en kon iedereen die zin had langs komen voor een drankje! Ontzettend leuk dat ze dat voor ons hadden gedaan. Je merkt echt dat ze het leuk vinden dat wij hier zijn en iedereen is super geïnteresseerd. Diezelfde avond zijn we nog met een groepje gaan zwemmen en omdat het hier om 19:00 uur al compleet donker is, voelde het eerder als 's nachts. We zijn toen naar verschillende wrakken gaan zwemmen en snorkelen en hebben prachtig paars koraal gezien. Ook als je je water lampje uit zette en met je handen door het water sloeg, kwam er een soort zeevonk naar voren. Echt ontzettend mooi!

Onze vrije dagen bestaan verder vooral uit: naar het strand gaan, zwemmen of ergens een lekker drankje doen. En met dit mooie weer is dat natuurlijk niet verkeerd.

Zaterdag hadden we afgesproken op het strand met de andere stagiaires en zijn we in de avond lekker gaan eten bij de Heren! Super leuk plekje aan het water waar we ook dolfijnen hebben zien zwemmen.

Zondag was het regenachtig en zijn we in de middag toen het droog werd naar de Blue Room geweest. We moesten eerst een stuk door een soort bosachtig gebied lopen, om vervolgens de klif te bereiken. Vanaf daar moesten we een gewaagde sprong in het water maken (ik maakte natuurlijk een dubbele salto, want zo lenig ben ik) om vervolgens vanaf het water te gaan zwemmen onder de rots door. Daar zwommen we met onze snorkels en zag je echt prachtige vissen en door het lichtinval was het water nog blauwer! Daarna nog heerlijk gegeten bij een restaurantje. De sfeer is hier wel echt veel relaxter en tot nu toe bevalt mij dat wel.

Dus ik ga nu nog even lekker genieten en jullie zien vanzelf wel weer een nieuw verhaal verschijnen!

1. Jolanda captein:
    8 september 2021
    Wat mooi geschreven en wat leuk dat de sfeer daar zo goed is,leuke activiteiten heb je al weer gedaan Tessa super leuk.
  2. Anja Molenaar:
    8 september 2021
    Geweldig om te horen lieverd, al die leuke ervaringen die je mag meemaken super xxx
  3. Mylène:
    8 september 2021
    Wauw wat een leuk en goed verslag heb je gemaakt van week 1. Ben heel blij voor je Tes en blijf genieten en je ervaringen delen. Liefs Mylène
  4. Yvonne Molenaar:
    9 september 2021
    Hoi Tes ! Wat leuk om te lezen dat je het daar nu al naar je zin hebt ! Ga er van genieten en maak er een toptijd van ! Ben benieuwd naar je verhaal van week 2 !!!
  5. Paul:
    12 september 2021
    Lieve tessa, heb met veel plezier jouw eerste ervaringen op het eiland gelezen super leuk en veel leuker als mijn diensttijd in 1982 in Duitsland gr paulus en petronella
  6. Pieternel van Kempen:
    16 september 2021
    Hoi Tessa wat een leuk verhaal!! Klinkt goed daar. Ik kijk uit naar je volgende verslag. Én ik ben trots op je prestaties "Werken bij defensie..je moet het maar kunnen!"😊👍😘