Alweer een maand verder!

26 september 2021 - Parera, Curaçao

Hoi allemaal!

Daar ben ik weer, met een update over de afgelopen maand natuurlijk.
Ik kan het zelf eigenlijk niet eens voorstellen dat ik al weer een maand verder ben, maar het is toch echt zo.
De tijd vliegt hier voorbij en de weekenden voelen ook veel te kort, maar dat is natuurlijk wel een ontzettend goed teken. Ik heb het namelijk nog steeds ontzettend naar mijn zin hier :).
De afgelopen weken waren wel even anders. Het was vooral erg rustig, omdat er veel troepen op Aruba en Sint Maarten moesten helpen, maar ondanks dat hebben wij ons niet verveeld natuurlijk.
Zo hebben we gesnorkeld met schildpadden bij Playa Grandi, dit is een strandje waar vissers hun standplaats hebben en vaak nog overgebleven vis voeren aan de schildpadden. Het is heel leuk om die schildpadden te zien graven in het zand en heel relaxed zien weg te zwemmen.
Verder hebben we op de meest prachtige strandjes gelegen en eigenlijk gaan we altijd wel snorkelen. De vissen zijn hier super mooi, alleen het koraal is echt ontzettend beschadigd waardoor er bijna geen koraal meer te zien is.. Maar dit is tegenwoordig overal ter wereld.
Ook zijn we al naar verschillende feestjes geweest, waar we dan de locatie pas 2 uur van te voren te horen krijgen. Zo hadden we een feestje op een jacht en een afgelegen strandje! Op zondag hebben ze hier ook nationale bbq dag met de familie volgensmij, want iedere zondag zitten de stranden vol met de lokale bevolking die met de hele familie lekker aan het bbqen zijn.

Daarnaast heb ik natuurlijk het privilege dat wij aan allerlei sporten van Defensie mee mogen doen, dus zo hadden Jennifer en ik afgelopen week een mountainbike tocht gedaan die ze elke zondag organiseren. Om 6:00 uur in de ochtend zaten we in de auto naar de locatie (ja het is niet alleen uitslapen hier) en om 6:30 uur gingen we van start met de groep. Al snel splitste de groep zich op in de ervaren rijders als in de niet zo handige ervaren mensen (wij vielen toch echt in de laatste groep helaas haha). Maar het was super leuk! Het voelde ook echt alsof ik door de outback aan het fietsen was. Heel mooi. Alleen het laatste stuk viel een beetje tegen, want hier vindt geen onderhoud van bospaden plaats dus met onze mountainbikes moesten we dwars door de piku's (prikkelbosjes) heen en aan de zijkanten overal cactussen. Je kon in ieder geval zien dat we iets hadden gedaan haha. Daarna lekker gedouchet en naar het strand gegaan om bij te komen (wat hebben we toch een zwaar leven).
Ook mogen wij gebruik maken van de plek Brakkeput en dat is een watersportcentrum van de Defensie. Hier hebben we een eigen strandje en kunnen we suppen (yes!), kayakken, zeilen, vissen etc. Echt super leuk. Na de voorlichting hadden we toen ook met de Stafheuvel (het gebouw waar ik stage loop) nog een borrel met bbq!
De collega's betrekken ons ook bij allerlei uitjes, dus volgende week gaan we mee golfen met een collega en hebben we daarna een poolparty bij de grotten met een DJ (mij hoor je niet klagen).
Vervolgens heb ik dit weekend voor het eerst gedoken en hoewel ik er ontzettend tegenop zat, ben ik zo blij dat ik ben gegaan! Het was echt super leuk en ik ben tot 23 meter diep gedoken. De meest mooie vissen en een paar kleine stukjes paars koraal hebben we gezien. Dit was bij tugboat en dat is een gezonken schip, waar nu allerlei vissen en planten zichzelf hebben gesetteld. Ook ik voelde mij een vis in het water.

Zoals jullie dus horen heb ik het gewoon heel erg naar mijn zin en waarschijnlijk vergeet ik ook honderden dingen nog op te schrijven, maar ach ja dat is dan maar zo! Deze week ga ik mee met de Curaçaose militie (CURMIL) en gaan Jennifer en ik met hen de drie gebroeders (drie bergen met daartussen een stuk dat we moeten zwemmen) lopen. Dus we hebben weer een sportieve uitdaging voor de boeg.
Dus ik ga weer zoals altijd lekker genieten van alles hier. Tot snel.

xx Tessa

1. Jolanda captein:
    27 september 2021
    Wat super leuk allemaal en weer leuk geschreven wij hadden vandaag zussen en schöonzuzzen middag was ook heel gezellig, nou geniet er maar van 😘
  2. Mylène:
    27 september 2021
    Nou Tess, dit lijkt meer op vakantie dan stage.., wat heb jij het leuk daar. Geniet er maar van, ook qua weer heb je nog mooie maanden te gaan. Hier is de herfst begonnen. De blaadjes vallen van de bomen.
    Roon en ik waren net even met Puck naar het strand, heerlijk maar wel een fris windje.
    Tot het volgende gezellige verhaal.
    Liefs Mylène
  3. Pieternel van Kempen:
    27 september 2021
    Hoi Tessa wat een leuk verhaal weer. En tjeetje wat gaat de tijd snel hé? Én wat ben je sportief!! Hoe je stage is ben ik ook benieuwd naar😉 Hier alles goed maar idd.. de herfst begint🍂🍃🍁.veel plezier en tot je volgende verhaal🤗🤗
  4. Karin:
    30 oktober 2021
    Hi Tes, jee wat klinkt dit geweldig zeg! Ik wil ook wel stage lopen ;-). Heel veel plezier daar. Kijk uit naar je volgende update. XX Karin